lauantai 1. helmikuuta 2014

Epiksissä

Oltiin tänään Taon kanssa Tamskin järjestämissä epiksissä. Kyseessä oli ekat aksakisat Taon kanssa (vaikkeivat viralliset olleetkaan) ja mulle ekat aksakisat kahteen vuoteen.

Osanottajien joukko ei ollut suuren suuri, vaikka siellä yksi suuri irlanninsusikoira olikin jota kaikki jännittävät, että mahtuuko putkeen ja onneksemme mahtuihan se.

Rata sisälsi aikas vauhdikkaita kohtia, mutta myös pari kinkkisempää kohtaa jossa oli mahdollisuuksia esim. putkeen karkaamiseen. Mietin että kuinkahan käy... kuinka saan peuran pidettyä samalla radalla mun kanssani, se kun on semmoinen nopsajalka. Onneksi Maija ystävällisesti rataantutustumisessa korjasi mulle kuinka rata menee, olin jotenkin ajatellut että yksi hyppy piti ottaa mutta ei sitä sitten ollutkaan.

Tao odotti käyden aika kuumana, jatkuvasti roikkui hihnassa kiskomassa. Tehtiin seuruun häiriötreeniä, siinä poju keskittyi hyvin eikä haitannut vaikka pujoteltiin vieraiden ihmisten ja koirien välistä.

Sitten oli meidän vuoro. Tehtiin rata kaksi kertaa. Ekasta radasta ei valitettavasti ole videota, koska kamera tilttasi. Se oli muuten käsittääkseni virheetön, mutta Tao tuli keinulle niin vauhdilla että tipahti siltä alas, eikä meinannut heti uskaltaa mennä sitä mutta kolmannella yrittämällä saatiin sekin tehtyä.

Toisella kerralla Tao kävi aika kuumana ja taisi hieman äännelläkin. Tuli rima alas (mun moka, laskin ohjauskäden alas) ja keppien aloitus meni mönkään. Kaikkein ihmeellisimmältä tuntui, että lopun estekuvio meni virheettä molemmilla kerroilla, mä kun aina jäin niin paljon jälkeen että ajattelin ettei mulla ole muuta vaihtoehtoa kuin ohjata kaukaa takaa.

Kisakirjakin tuli samalla reissulla varmistettua ja kaikille lienee tullut yllätyksenä, mutta Tao merkattiin maksien luokkaan. ;-)

Tässä toinen suoritus videolla:


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti